افلام كارتون ، عالم الطفل ، برامج ، افلام عربية ، افلام اجنبى ، افلام وثاقية ، اغانى ، اخبار و تعليقالت سياسية ، رياضة ، صور ، طبخ ، ديكور ، العاب ،
افلام كارتون ، عالم الطفل ، برامج ، افلام عربية ، افلام اجنبى ، افلام وثاقية ، اغانى ، اخبار و تعليقالت سياسية ، رياضة ، صور ، طبخ ، ديكور ، العاب ،
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

لحاف للبيبي

كاتب الموضوعرسالة
bebo

لحاف للبيبي Empty
مُساهمةموضوع: لحاف للبيبي   لحاف للبيبي Emptyالجمعة نوفمبر 04, 2011 3:00 am

نبدأ بسم الله
ده القماشه ورسمتها
لحاف للبيبي Thread1391883

لحاف للبيبي  هنا تنيتها على اتنين وقفلتها بماكينه الخياطه من الجناب مرتين ورا بعض لتأكيد التثبيت مش اكتر وده صورتها

لحاف للبيبي YxD20848

وجبت فايبر وحشيت بالزياده لاني عايزه اعمله لحاف طخين زي ما قلت علشان افرشه لابني يقعد عليه يكون طري تحت منه ولو مال كده ولا كده يكون متحاوط بحاجه طريه
لحاف للبيبي Ufs20848

وبدأت اشتغل اللحاف واعمل فيه الغرز وخدوا بالكم من غير ما اقفل طرف اللحاف اللي انا حشيت منه علشان لو طلع فيه زياده فايبر اشيلها وده اللي حصل .... وده الخيط اللي انا اشتغلت بيه وهو عباره عن الدوبار اللي كان ملفوف بيه العفش بتاعي

لحاف للبيبي C3w20848

وبدأت اعمل تقفيلات على الحروف علشان الفايبر ميهربش وميبقاش الحرف عالي زياده عن اللزوم وانا موضحه بالاسهم
لحاف للبيبي X4E21161
وعملت الخياطات 3 جوانب بس وسيبت اخر جنب اللي هو مفتوح اللي انا حشيت منه الفايبر وده علشان اطلع الزياده وعلشان اعدل الفايبر لو فيه حته اكتر من التانيه

لحاف للبيبي MLK21161
وبعد ما عملت الخياطات والغرز قفلت الجنب الرابع لحد النص وسبت برضه حته مفتوحه احتياطي

لحاف للبيبي Jmc21161
بالنسبه لخياطه الجنب الرابع فهيا حتكون يدوي طبعا فعايزينها تبان كأنها خياطه داخليه زي بقيت الحروف علشان منظر اللحاف يبقى حلو .... يعني تبقى كده

لحاف للبيبي 2vO21161

طب ده حنعملها ازاااااااي؟ حقولك انا والصور حتشرح اكتر
انتي حتيجي على حرف القماشه وتسيبي واحد سنتي كده وتعملي بالابره زي الصوره كده

لحاف للبيبي Ziv24660

ونيجي على الناحيه التانيه ونعمل نفس الحكايه برضه حنسيب حته ونعمل بالابره زي الصوره

لحاف للبيبي 5AC24660

وبعدين حنشد الخيط لبره زي ما السهم موضح كده حتلاقي كأنك مخيطه الحرف من جوا زي الماكينه بالظبط
لحاف للبيبي PYf24660

وبعدين خيطت الضلع الرابع اللي انا سيبته في الاول وده بعد ما سويت الفايبر وطلعت الزيادات وبقى كله تمام وبرضه سايبه حته مفتوحه علشان ادخل ايدي منها اساوي الفايبر قبل ما اقفل خالص
لحاف للبيبي GpR24660

وهنا قفلته خالص وقفلت كمان الحته اللي كانت مفتوحه بنفس طريقه الخياطه اللي شرحتها قبل كده وده شكله

لحاف للبيبي WN225336
وهنا عملت نغزات في النص علشان بس تمسك الفايبر في النص

لحاف للبيبي 2wT25336

لحاف للبيبي IMC25336

منقول

لحاف للبيبي
صفحة 1 من اصل 1